måndag 12 december 2011

Måndag

Idag är det måndag och mitt nya liv skulle börja för andra gången den här månaden. Här lyser träningsviljan med sin frånvaro. Istället för att ta mig till Sportlife för ett bokat spinningpass så valde jag att koka en dubbelsats knäck. Den förra satsen tog slut i ett naffs. Middagen byttes ut mot vingummi och mackor. Helt i hälsans tecken. Nu sitter jag här med en kurrande mage precis innan läggdags och ångrar alla dessa beslut.

Jag längtar efter att längta till gymmet. Just nu känns varenda rörelse som en plåga och jag måste tvinga mig till allt. Min kloka skalle vill att kroppen ska röra på sig, efter alla timmar jag sitter still om dagen, men min armar och ben stretar emot. Benen är tunga som bly och stela som pinnar. Sedan har vi nästa problem, så fort jag kommer igång med träning och promenader, ja, då blir jag sjuk. Alltid samma visa.

Tur att jag ska dra till med ett klassiskt nyårslöfte och bli bättre på en massa saker, som t.ex att träna. Varför inte sluta äta snask också, när man ändå är i farten. Tänk om man skulle klara en vecka? Eller varför inte en månad? Någon som är sugen på att anta en utmaning tillsammans med mig? Jag är öppen för allt! Känner att jag behöver lite tävling och stimulans.

2 kommentarer:

  1. Ojojoj utmaningar gillar jag, men det måste svida ordentligt att förlora också! Något förslag på straff?

    SvaraRadera
  2. Jag är inte bra på bestraffningar. Jag är helt säker på att det är med ditt gebit :)

    SvaraRadera