fredag 11 november 2011

Efter semestern-koma

Hade några helt underbara dagar i Belgien tillsammans med Lotta. Som vi har både skrattat och gråtit under de få dagar jag var där. Kändes som att vi vandrade flera mil varje dag och åkte tåg kors och tvärs över hela landet. Vi hann uppleva Waterloo, Brügge, Antwerpen och Bryssel. I Waterloo myste vi hemma hos Lotta. I Brügge njöt vi av stadens medeltida arkitektur innan vi åkte till Antwerpen där vi festade och sjöng karaoke. Vi gjorde även ett besök på Red light district och vi bodde i Diamond distric bland alla ortodoxa judar. Till Bryssel tog vi bil och gick på loppis samt kikade på vad Manneken pis hade på sig för kläder den dagen. Vi toppade alla upplevelser med massor med god mat och öl.

Belgien är ett annorlunda mot vad man är van vid och jag blir verkligen imponerad av Lotta som klarar av att bo i det konstiga landet. Jag tycker dock att det är dags för henne att flytta hem till Sverige igen. Jag vill ha henne lite närmare mig känner jag. Min kropp och själ kommer inte att orka med om vi måste intensivumgås så här varje gång. Väl hemma behövde jag två dagars vila innan jag var redo för att ge järnet på jobbet.

Nu har jag nyss kommit hem från jobbet även om arbetsdagen inte är avslutad än. Jag har en budgivning som pågår och har flera samtal kvar att ringa innan det blir riktigt fredagkväll för mig. Dessutom har vi fått världens goaste Beast på besök. Tänk att jag för något år sedan inte kunde hålla sams med killen i mer än 5 minuter och nu ligger han i topp på min favvolista över Ackes alla kompisar. Nu är han ju faktiskt min kompis också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar