lördag 11 februari 2012

Hemmets lugna vrå

Helgen är barnfri och jag passar på att njuta av lugnet i lägenheten. Jenny har sportlov och Acke har åkt till Stockholm för att vara barnvakt åt Sigrid. Har nyss gett halva bostaden en omgång med både dammsugare och skurmopp. Jag passar på att ta igen mig på soffan framför Vinterstudion.

Denna veckan spenderade jag och kollegan Camilla några stressiga men otroligt lärorika jobbdagar i Stockholm och Uppsala. Vi var på en så kallad "inspirations och motivationsresa". Det var det sannerligen. Jag kom hem med sprudlande energi och massor av nya idéer hur vi ska kunna göra just vårt kontor bättre.

Det var inte bara jobb under dessa dagar utan jag hann med en lång, pratsam fika med Simone som jag inte träffat på evigheter. Det blev även en hejdå-middag för Henrik som flyttar till Australien för jobb på obestämd tid.

Allt rännande har sin baksida. Nu vill istället kroppen ge mig feber. Jag försöker förneka och stå emot, drar filten lite högre över kroppen och somnar en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar