fredag 3 februari 2012

Vart tog veckan vägen?

Jag blev helt chockad när det idag visade sig vara fredag. Ytterligare en vecka har flutit förbi under fötterna och jag förstår inte vart veckan tog vägen. Jag var inbokad på spinning ikväll men chefen fick påminna mig om att jag istället var bortbjuden på middag. Vilken tur jag har med chefer och kollegor som håller ordning på mig. Själv kan jag varken klockan, veckans dagar och har noll koll på vilket år det är.

Det har varit en lite annorlunda dag, med en helt tom dag i kalendern och inga kunder inbokade. Jag passade på att jobba bort högar med papper som stått och väntat på att bli omhändertagna på mitt skrivbord. Vilken lättnad att få rensa upp lite. Sedan belönade jag mig med att sluta medan solen stod som högst på himlen, åkte raka spåret till Sportlife och sprang på löpbandet en stund.

Jag och mina syskon har nyss kommit hem från en middagsbjudning hos Mats och Anna, den som jag trodde skulle äga rum imorgon. Det bjöds inte bara på trevligt sällskap utan även på en underbar risotto, ett hemmagjort GI-knäckebröd och Västerbottenost-färskost och så några glas rött till. Istället för efterrätt bänkade vi oss framför På spåret, till min stora glädje. Erik Haag (som tillsammans med sin fru Martina tävlade i kvällens semifinal), jag tror att det är min drömkille! Inte bara rolig, snygg och intelligent utan även skäggig! OMG!

Nu har jag redan bäddat ner mig för imorgon ska jag upp med tuppen. Dags att drömma lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar