tisdag 1 november 2011

Rent och fint

Sitter på kontoret och avnjuter en kopp kaffe samtidigt som jag tittar ut över min nytvättade bil som skiner som en diamant. Under hösten och sommaren har jag många gånger fått höra av mina kollegor att det är dags att tvätta den. Jag har inte annat än hållt med varje gång men aldrig orkat ta itu med saken. Nu har jag turen att ha världens bästa chef som gav mig en gratis tvätt på Mjuk Biltvätt här i Sävedalen. Ett jättebra ställe där de har två snygga killar som först schamponerar för hand och spolar av bilen med högtryckstvätt. Efter det får man köra igenom stora läderborstar, sköljas av och torkas. Alltså en riktig stekartvätt. Så jag åkte dit igår och gled in i tvätthällen. Jag hör genom bilrutan hur den ena tvättkillen skriker till den andra hur vansinnigt skitig min bil var, att de t.o.m var tvungna att gå ett extra varv runt bilen. Då försökte jag sjunka ner under ratten och göra mig så liten som möjligt. Att biltvättskillen tycker att bilen är extremt skitig är ungefär samma sak som när frisören drar efter andan när hon ser hur slitet håret och frågar när man senast klippte sig.
Så nu är inte bara bilen ren, jag har även bokat tid hos Anna. Jag vill ogärna gå till någon annan frisör, speciellt om det är hårfärg det handlar om. Hon är bäst! Just nu är arbetar hon på en salong i Stockholm, så jag ska passa på att gå till henne när jag åker dit om några veckor. Äntligen säger jag. Är i stort behov av lite förändring på huvudfronten. Lite ny färg och ny frisyr inför det nya året.

Nu ska jag snart åka iväg på tillträde. Duty calls!

2 kommentarer: